fredag 13 januari 2012

Inspiration


Det går mot ljusare tider, bokstavligen, men hur är det med mitt eget inre ljus? Det finns där, oavsett hur jag mår, det är bara för mig att släppa det som stänger…! Lätt! Nej alldeles inte, men jag jobbar med saken!

Att få vara med en liten åttamånaders krabat i några dagar är i sig själv läkande samt att känna sig vara behövd…! En kreativ känsla börjar tränga sig på igen, vara sig det är att ta itu med böcker som jag nu vill läsa, göra om lägenheten, tänka nytt i klädgarderoben, eller annat som berör mig positivt. Jag känner också stor tacksamhet och glädje över att få fast jobb på en hälsokostbutik om än ”bara” deltid.

Böcker som jag gärna vill dela med mig och som verkligen får tankarna över på positiv kreativism (ett bra ord faktiskt) är: ”Be så skall du få” av Esther och Jerry Hicks och ”The Power of Now av Eckhart Tolle (den sistnämnde har jag faktiskt fått av min son!). Mycket inspirerande böcker!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar