måndag 24 oktober 2011

En måndagshälsning

Blev gladelig överraskad när dotter och barnbarn tittade inom och förgyllde dagen med gurgel och skratt…! Att själv gurgla med är ju ett måste…! Det skall planeras inför dopet som kommer ske i slutet av månaden och mycket att tänka på. Oj vad länge sedan mina barn var små och dagarna var helt fyllt av blöjor och välling… och massor av glädje!

I min strävan att höja min ekonomiska nivå i ”väntan” på fast jobb, är det viktigt att hushålla med det jag har samt att spara och investera lite varje månad. Har nu läst en del böcker om ekonomi och först nu på ”äldre” dagar har jag mera kontroll och översikt över min egen ekonomi och ju mera jag läser mera intresserad blir jag! Jag kommer senare att informera om nyttiga tips och kanske inspirera andra att investera.

Om man inte är rädd för att ”stå fram i rampljuset”, kan man gå med i Statist. se och anmäla sig som statist och få vara med på olika arrangemang som TV bolag lägger ut. Jag har varit med på en Casting och går och väntar på nya engagemang…, mycket roligt!

Kramar

Siren

2 kommentarer:

  1. Hej Siren,
    Vilka bra tips med affirmationer och morgonpromenader, det är sådant som stärker och gör att man orkar med att ta tag i sitt liv och få energi att söka jobb. Att vara arbetslös kan ju vara nog så tröttande men hittar man bara kraften där inom sig så går allt så mycket lättare. Tack för att du tipsade mig om din blogg, ha en bra fortsatt dag mvh Camilla

    SvaraRadera
  2. Hej Millan!
    Tack för kommentaren! Ja det gäller att finna sitt eget sätt att hitta ljusa punkter och se positivt framöver! Ha en bra dag du också!
    Mvh
    Siren

    SvaraRadera