söndag 6 november 2011

Livets mening


Dagliga rutiner är för mig en välsignelse, meningsfylld och det ger trygghet.  Jag hade aldrig trott att de små sakerna i vardagen kunde vara så viktiga. När jag sedan anser mig nöjd och jag har ”tid”, kan det leda till andra projekt utöver de ”vanliga”, så som att finputsa på CV:er, planera hemgjorda julklappar eller  annat ”viktigt”.

Jag vet att min situation inte är unik och då det är många arbetslösa människor som har det sämre än mig och inte vågar eller orkar inte förmedla sina känslor om sitt liv, då skammen, hopplösheten och förnedringen hindrar det…!

Jag älskar livet och ger ofta tankarna ett lyft framöver när jag känner svarta moln kryper fram. Jag tittar på min almanacka och ritar en skrattande sol efter varje projekt som jag har bokat in under hela veckan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar