tisdag 25 oktober 2011

Frustrerad, men ändå positiv.

Jag blir frustrerad och ledsen över att jag har gått på bluffen med att teckna ett abonnemang med mobilt bredband från Telia i somras och det visar sig att det är en ”trojansk häst” från Dialect, som i och för sig har ett avtal med Telia. Säljaren informerade om att jag skulle få en ”gråplatta” gratis om jag förlängde abonnemanget på mobilt bredband, vilket skulle visa sig att vara en surfplatta! Fem månader senare får jag en faktura från Telia att jag nu får en förhöjd månadsavgift på 150: - i tillägg till mitt ordinarie abonnemang…! Snack om att hushålla med sin ekonomi! För att reda ut allt detta har det varit många kostsamma telefonsamtal till de olika partnerna, samt till konsumentverkets rådgivning.

Frustrationen lade sig lite efter den sista kontakten med Telia idag, då det kanske ser ut till att abonnemanget upphävs så att jag kan skicka tillbaka ”Surfplattan”.  Vilken läxa för mig! Trojanska hästar är inget för mig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar