lördag 22 oktober 2011

Hur jag överlever som arbetslös 55+,... också mentalt!

Då jag blev arbetslös var det som att bli kastat ut på djupt vatten... Det var inget fotfäste någon stans och var helt säker på att jag skulle sjunke. När den första paniken hade lagt sig började jag se mig efter någon räddningsplanka och efter en tid fann jag den. Nu var all min stolthet och självförtroende var som blåst bort, men jag levde i allafall.
Jag började att strukturera min vardag och såg hur viktigt det var att ta ett steg i taget med allt från morgontoalett till måltider och andra dagliga göremål som nu krävde stor insats. Utåt var jag som "vanligt", men inuti rasade ett krig...

Idag har jag fortsatt ett strukturerat liv, men livsglädjen har kommit tillbaka och jag våger att lita på att allt kommer att ordna sig trots att jag bara haft olika extrajobb som försäljare. Det har starkt mig och inspirerat mig att våga gå vidare och göra nya utmaningar. Att få vara med i "Lite Sällskap" med Filip och Fredrik, var en stor utmaniing och mycket roligt.

Att strukturera dagen handlar inte bara om mental trygghet, men också om hur man hushåller med ekonomin och samtidig lever ett bra liv. Jag återkommer mer om detta och kanske det är någon som vill dela med sig av sin vardag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar