tisdag 1 november 2011


Jag är frustrerad, arg och bitter på företaget Dialect, som lurade mig till att förlänga mitt mobila bredband, samt att jag skulle få en ”gråplatta” gratis mot att jag betalade frakten själv. Att han jobbade för Dialect informerade han inte om, men däremot att han var från Telia. (Vilken miss, då jag faktisk har ett mobilt bredband från Telia och trodde att han bara skulle förlänga abonnemanget!) (Telia och Dialect har ett avtal tillsammans). Det visade sig sedan att det var en surfplatta och att det tillkom en ”förhöjd” avgift på 150: - i tillägg till mitt vanliga abonnemang! Det gick inte att klaga, pga. att det hade gått fem månader från jag mottog plattan till jag fick fakturan. Men det var då jag gjorde den fasansfulla upptäckten, samt att jag förstod att ”försäljaren” gjorde ett avslutande avtal som han spelade in. Det avtalet fick jag tillskickat och hör mig själv svara ja på frågan om abonnemang på en platta utan att förstå vad han sade, då han pratade i ”300 km” i timmen samt att jag befann mig vid en trafikerad väg med mycket oväsen…!

Efter mycket om och men gjordes ett förlik och avgiften sänktes till 100: - i månaden, samt att jag skulle få en informationsmall över plattan, men jag har varken fått någon mall eller bekräftelse…!

Detta blev en dyr läxa för mig, så jag rekommenderar ingen att gå med på någon telefon ”försäljning”…!  Det gäller att tänka positiv!

Allt är ju relativt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar