lördag 5 november 2011

Lördagstankar


Är tacksam och positiv över allt jag klarar av i min dagliga tillvaro med de rutiner jag har skapat, men samtidig lurar sig rädslan på frågan om det finns möjlighet till jobb…! Har sökt bloggar som handlar om arbetslöshet, men tyvärr finns det ganska få bloggare med egna erfarenheter i nuläge, men däremot många artiklar om arbetslöshet och diskussioner kring ämnet.

Det är många saker som jag nu inser är viktiga i mitt liv. För det första måsta jag klara av min ekonomi och hela tiden ha en buffert, vilket betyder att vara mycket noga med att planera och spara lite vare månad. Det viktigaste är att jag har koll över hela min ekonomi och alltid ligger på plus varje månad. Har samlat mina tillgångar i en nischbank på internet, vilket gör det möjligt och roligt att se hur det växer eller stupar, vad gäller fonder och aktier…!

Kvällen idag kommer jag att fylla med lite god kvällsmat och kanske läsa en god bok, eventuellt om privatekonomi…! Jag känner hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar