torsdag 27 oktober 2011

Inspiration

Har klistrat på dammskydd runt alla fönstren, gjort förlik med ett bredbandsbolag, gått en timmes promenad och damtorkat. Nästa projekt är, förutom att kolla jobbannonser, att planera för höstens och vinterns garderob. Mitt ”toppmoderna” garderob håller inte måttet i år, så det får bli att gå på jakt i ”modehusen” Myrorna, Second hand, Kupan eller annat…! Man vet ju aldrig om det blir ett fynd, men billig blir det! Kanske också några snygga kängor! Jag får se hur jag gör. Det kanske inte blir något köp!

Börsen går ju som sagt upp och ned, så nu som grafen har stigit lite igen man kan andas lite och det lyser blått i datorn…! I boken ”Vägen till din första miljon” av Tobias Schildfat, har jag blivit mycket inspirerad att tänka positivt på pengar, då jag faktisk kan bygga upp lite kapital med att spara/investera i ”rätt” saker.  Fascinerande och roligt faktiskt och han betonar vikten om att tänka långsiktigt. Ja, ja det kan han säga som är ung.., men det ligger ju mycket i vad han säger; mycket kan ju hända om fem eller tio år. Då jag inte vet om jag kommer att få något fast jobb igen, samt att jag har ”förlorat” mycket av min inkomst, kan jag nu se att det finns möjligheter att få pengar att växa.  Jag har i alla fall börjat med några kronor!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar