onsdag 26 oktober 2011

Små utmaningar i vardagen

Har lagat joggingskorna i dag och jag känner mig rik…; då behöver jag ju inte köpa nya! Tänk hur mycket man sparar på att laga saker som är sönder i stället för att köpa nytt. När jag handlar en gång i veckan ser jag det som en utmaning att köpa billigare råvaror och inte halv- eller helfabrikat, samt att följa handlingslistan noggrant. Kanske jag skall söka EU bidrag för bästa ide vad gäller att hushålla med ekonomin med tanke på situationen i Europa…

Efter jag blev arbetslös blev jag tvungen att se över min ekonomi och började läsa olika böcker om ekonomi och jag har nu mer kontroll nu än jag någon sin har haft. Jag inspirerades till att göra små investeringar i aktier och ser att ”grafen” går ned, men också upp…! Att ha kontroll över min ekonomi gör det lättare att planera mitt liv. Så dopgåvan till lilla Albin blir en liten investering!

Dagen började grå, trots att jag blev bländat av solen, men som sagt nu känner jag mig rik och varje liten utmaning jag klarar av ger glädje!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar